Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
39,139 |
![]() |
21,928 |
![]() |
20,883 |
![]() |
18,948 |
![]() |
18,766 |
![]() |
17,760 |
![]() |
17,559 |
![]() |
15,352 |
![]() |
15,007 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5547 |
![]() |
4499 |
![]() |
3546 |
![]() |
3124 |
![]() |
3067 |
![]() |
2918 |
![]() |
2631 |
![]() |
2559 |
![]() |
2555 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Krajowa Sekcja Przemysłu Motoryzacyjnego „S” - Ustawy do poprawki
Wybór Bogdana Szozdy z Solidarno?ci Fiat Auto Poland na przewodnicz?cego motoryzacyjnej „krajówki” sprawił, że po raz pierwszy w historii jej siedzib? nie jest warszawski Żerań, lecz Bielsko-Biała. W stolicy Podbeskidzia zebrali się zatem członkowie sekcji na pierwszym spotkaniu. Po zwiedzeniu Fiat GM Powertrain (dyrekcja uprzedzała wszystkich o wizycie, ale na szczę?cie obyło się bez malowania trawy), obradowano w Bystrej, a dyskusję zdominował problem zmian w prawie pracy.
Jednogło?nie zwracano uwagę na brak konsultacji wielu ustaw i nowelizacji ze zwi?zkami zawodowymi, co prowadzi do tworzenia prawa ułomnego. Jako przykład często powoływano ustawę o konsultacjach i informowaniu pracowników, która wprowadziła rady pracowników. Funkcjonuj? one w miarę dobrze tam, gdzie istnieje jeden reprezentatywny zwi?zek zawodowy lub wszystkie organizacje ze sob? współpracuj?. Jednak w zakładach maj?cych na swoim terenie kilka ostro rywalizuj?cych ze sob? zwi?zków zawodowych doszło do praktycznego paraliżu pracy rad. W naszym regionie (choć nie w branży motoryzacyjnej) doszło np. do sytuacji, gdy dwa z trzech reprezentatywnych zwi?zków postanowiły stworzyć radę pracowników, a trzeci (dziwnym zbiegiem okoliczno?ci prodyrekcyjny) podpisał o?wiadczenie o nie tworzeniu rad. Jako, że posłowie takiej sytuacji w ustawie nie przewidzieli przepychanki prawne trwały pół roku i dopiero w paĽdzierniku załoga w głosowaniu wybierała swoj? radę.
Sporo uwagi podczas rozmów w Bystrej po?więcono także przygotowywanemu wykazowi stanowisk pracy w warunkach szczególnych, maj?cych – na razie tylko w rz?dowych projektach – uprawniać do nowej formy „pomostówek”. Obejmuje on bowiem czę?ć pracowników zakładów motoryzacyjnych, np. spawaczy i zgrzewaczy. Zwi?zkowcy zaproponowali dokładne przeanalizaowanie wszystkich stanowisk pracy pod k?tem warunków szczególnych podczas konsultacji projektu ustawy.
Jednogło?nie zwracano uwagę na brak konsultacji wielu ustaw i nowelizacji ze zwi?zkami zawodowymi, co prowadzi do tworzenia prawa ułomnego. Jako przykład często powoływano ustawę o konsultacjach i informowaniu pracowników, która wprowadziła rady pracowników. Funkcjonuj? one w miarę dobrze tam, gdzie istnieje jeden reprezentatywny zwi?zek zawodowy lub wszystkie organizacje ze sob? współpracuj?. Jednak w zakładach maj?cych na swoim terenie kilka ostro rywalizuj?cych ze sob? zwi?zków zawodowych doszło do praktycznego paraliżu pracy rad. W naszym regionie (choć nie w branży motoryzacyjnej) doszło np. do sytuacji, gdy dwa z trzech reprezentatywnych zwi?zków postanowiły stworzyć radę pracowników, a trzeci (dziwnym zbiegiem okoliczno?ci prodyrekcyjny) podpisał o?wiadczenie o nie tworzeniu rad. Jako, że posłowie takiej sytuacji w ustawie nie przewidzieli przepychanki prawne trwały pół roku i dopiero w paĽdzierniku załoga w głosowaniu wybierała swoj? radę.
Sporo uwagi podczas rozmów w Bystrej po?więcono także przygotowywanemu wykazowi stanowisk pracy w warunkach szczególnych, maj?cych – na razie tylko w rz?dowych projektach – uprawniać do nowej formy „pomostówek”. Obejmuje on bowiem czę?ć pracowników zakładów motoryzacyjnych, np. spawaczy i zgrzewaczy. Zwi?zkowcy zaproponowali dokładne przeanalizaowanie wszystkich stanowisk pracy pod k?tem warunków szczególnych podczas konsultacji projektu ustawy.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|