Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
3.16.216.138


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,957 |
![]() |
21,819 |
![]() |
20,786 |
![]() |
18,865 |
![]() |
18,663 |
![]() |
17,678 |
![]() |
17,378 |
![]() |
15,260 |
![]() |
14,907 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5530 |
![]() |
4490 |
![]() |
3538 |
![]() |
3119 |
![]() |
3059 |
![]() |
2911 |
![]() |
2620 |
![]() |
2556 |
![]() |
2547 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Gor?ca branża
Reprezentanci zakładów samochodowych z niemal całej Polski w miniony weekend wzięli udział w posiedzeniu regionalnej sekcji przemysłu motoryzacyjnego ?l?sko-D?browskiej Solidarno?ci. Ich przyjazd nie był jednak wstępem do przył?czenia Żerania, Poznania czy Polkowic do naszego regionu, lecz pozwolił na przeprowadzenie analizy nastrojów załóg w polskich zakładach motoryzacyjnych. A te nie s? dobre. Pracownicy coraz gło?niej domagaj? się podwyżek płac, a trudno straszyć widmem bezrobocia, gdy na liniach widać puste miejsca po tych, co lepszych zarobków pojechali szukać w Irlandii czy Wielkiej Brytanii.
Coraz trudniej przekonać reprezentuj?ce pracowników zwi?zki zawodowe do zaciskania pasa, aby tylko zapewnić szybszy rozwój firm. Okazało się bowiem, że owo zaciskanie pasa obejmowało tylko załogę – przykładowo broni?cy się przed podwyżkami wynagrodzeń Fiat Auto Poland tylko w ci?gu dwóch ostatnich lat wypłacił Włochom 541 mln zł dywidendy, a w GMFiat Powertrain zyski były wyższe niż roczne płace całej załogi! Nic zatem dziwnego, że w tym ostatnim zakładzie pracownicy postanowili sprawdzić, czy rzeczywi?cie firma nie ma pieniędzy. Gdy w referendum opowiedziano się za strajkiem okazało się, że płace podstawowe mog? wzrosn?ć o 260 zł miesięcznie (plus koleje 60 zł od pocz?tku przyszłego roku) co z dodatkami i nadgodzinami da wypłaty wyższe o jakie? 400-500 zł. Znalazła się gotówka nawet na jednorazowe dodatkowe premie (po 240 zł na pracownika).
Walkę o wyższe wynagrodzenia przez lata skutecznie tłumiła groĽba bezrobocia. To wła?nie sprawiło, że wzrost płac był ponad sze?ć razy niższy od wzrostu wydajno?ci. Innymi słowy ludzie coraz ciężej pracowali, a pieni?dze trafiały do kieszeni akcjonariuszy. Wystarczy powiedzieć, że w latach 2000-2005 wydajno?ć pracy w Polsce wzrosła o 43 proc., natomiast płace o... 7 proc.
Załogi domagaj? się godnych płac, bo pracuj? żeby żyć, a nie żyj? żeby pracować. Gdy nadal będ? uważani tylko, za „konkurencyjny ekonomicznie czynnik ludzki”, to wielu z nich poszuka lepiej płatnej pracy w innej czę?ci naszego kontynentu. W UE obowi?zuje bowiem nie tylko swobodny przepływ kapitałów, ale i ludzi.
Coraz trudniej przekonać reprezentuj?ce pracowników zwi?zki zawodowe do zaciskania pasa, aby tylko zapewnić szybszy rozwój firm. Okazało się bowiem, że owo zaciskanie pasa obejmowało tylko załogę – przykładowo broni?cy się przed podwyżkami wynagrodzeń Fiat Auto Poland tylko w ci?gu dwóch ostatnich lat wypłacił Włochom 541 mln zł dywidendy, a w GMFiat Powertrain zyski były wyższe niż roczne płace całej załogi! Nic zatem dziwnego, że w tym ostatnim zakładzie pracownicy postanowili sprawdzić, czy rzeczywi?cie firma nie ma pieniędzy. Gdy w referendum opowiedziano się za strajkiem okazało się, że płace podstawowe mog? wzrosn?ć o 260 zł miesięcznie (plus koleje 60 zł od pocz?tku przyszłego roku) co z dodatkami i nadgodzinami da wypłaty wyższe o jakie? 400-500 zł. Znalazła się gotówka nawet na jednorazowe dodatkowe premie (po 240 zł na pracownika).
Walkę o wyższe wynagrodzenia przez lata skutecznie tłumiła groĽba bezrobocia. To wła?nie sprawiło, że wzrost płac był ponad sze?ć razy niższy od wzrostu wydajno?ci. Innymi słowy ludzie coraz ciężej pracowali, a pieni?dze trafiały do kieszeni akcjonariuszy. Wystarczy powiedzieć, że w latach 2000-2005 wydajno?ć pracy w Polsce wzrosła o 43 proc., natomiast płace o... 7 proc.
Załogi domagaj? się godnych płac, bo pracuj? żeby żyć, a nie żyj? żeby pracować. Gdy nadal będ? uważani tylko, za „konkurencyjny ekonomicznie czynnik ludzki”, to wielu z nich poszuka lepiej płatnej pracy w innej czę?ci naszego kontynentu. W UE obowi?zuje bowiem nie tylko swobodny przepływ kapitałów, ale i ludzi.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|