Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
3.12.41.25


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,957 |
![]() |
21,819 |
![]() |
20,786 |
![]() |
18,864 |
![]() |
18,663 |
![]() |
17,678 |
![]() |
17,376 |
![]() |
15,260 |
![]() |
14,907 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5530 |
![]() |
4490 |
![]() |
3538 |
![]() |
3119 |
![]() |
3059 |
![]() |
2910 |
![]() |
2619 |
![]() |
2556 |
![]() |
2547 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Elastyczny chaos pracy
Wbrew utyskiwaniom liberałów polskie prawo pracy nie chroni przesadnie pracowników, a czas pracy jest już tak elastyczny, że dyrekcje tasuj? dni robocze niczym wytrawny szuler, co lepsze karty w talii. Musz? jedynie pamiętać, aby nie przekroczyć czteromiesięcznego okresu rozliczeniowego. W efekcie soboty staj? się czarnymi dniami roboczymi, a wolne nagle staj? się pi?tki. Kalendarzowe rachunki się zgadzaj?, a załoga traci potencjalne nadgodziny (i tym samym szanse na wyższe zarobki). Zwi?zki zawodowe protestuj? i negatywnie opiniuj? zmiany kalendarza pracy, ale na niewiele się to zdaje. Opinia do niczego pracodawcy nie zobowi?zuje, a mimo to zdarza się, że nawet o ni? nie występuje.
Taka sytuacja miała miejsce w naszym zakładzie. 2 wrze?nia zwi?zki zawodowe zawiadomiono o propozycji wprowadzenia dni nieprodukcyjnych (nie mylić z wolnymi) 19 i 22 wrze?nia. Miałyby one zostać odpracowane w paĽdzierniku. Solidarno?ć GMMP wydaj?c negatywn? opinię zwróciła uwagę, że ci?głe zmiany harmonogramu pracy niestety mog? ?wiadczyć o chaosie organizacyjnym, a to do obowi?zków pracodawcy należy wła?ciwe zaplanowanie pracy. Natomiast przenoszenie na barki załogi ciężaru rozbudowy zakładu jest niemoralne i etycznie naganne. Nasz zwi?zek zaprotestował jednocze?nie przeciwko sprowadzaniu konsultacji do zakomunikowaniu reprezentantom pracowników wcze?niej podjętych decyzji.
Okazało się jednak, że nie wszystkie zmiany w kalendarzu pracy były uzgodnione odpowiednio wcze?niej. Załoga została bowiem powiadomiona, że nieprodukcyjne będ? pi?tki 19 i 26 wrze?nia. Tymczasem tej ostatniej daty w żaden sposób ze zwi?zkami zawodowymi nie konsultowano.
Z dosłownym brzmieniem przepisów wszystko jest jednak w porz?dku, gdyż pracodawca wyst?pił o opinię dotycz?c? przesunięcia dwóch wrze?niowych dni roboczych na paĽdziernikowe soboty, otrzymał j? i nawet łaskawie zignorował. Pytanie jednak, czy takie postępowanie jest zgodne z duchem dialogu społecznego, który opiera się nie tylko na przepisach prawa, ale i dobrym obyczaju. A ten ostatni został wyraĽnie złamany. Zatem je?li nie było to naruszenie zasad dialogu, to na pewno balansowanie na krawędzi jego zasad. W trudnej (i pogarszaj?cej) się sytuacji na europejskim rynku motoryzacyjnym przypomina to nieco balansowanie nad przepa?ci?. Gdy czasy s? kryzysowe, to należy szukać porozumienia z partnerami społecznymi, a nie kreować, nikomu niepotrzebne, konflikty.
Tym bardziej, że zwi?zki zawodowe zazwyczaj twardo broni? miejsc pracy, czyli tym samym zakładów i firm. Nie pozwalaj? jednak, aby koszty złej koniunktury rynkowej ponosili jedynie pracownicy. Szczególnie, że ich wpływ na t? koniunkturę jest najmniejszy.
Na marginesie zastanawiaj?ce jest, że zrezygnowano w naszym zakładzie z nieprodukcyjnego dnia 22 wrze?nia. Wszak jest to Europejski Dzień bez Samochodu.
Taka sytuacja miała miejsce w naszym zakładzie. 2 wrze?nia zwi?zki zawodowe zawiadomiono o propozycji wprowadzenia dni nieprodukcyjnych (nie mylić z wolnymi) 19 i 22 wrze?nia. Miałyby one zostać odpracowane w paĽdzierniku. Solidarno?ć GMMP wydaj?c negatywn? opinię zwróciła uwagę, że ci?głe zmiany harmonogramu pracy niestety mog? ?wiadczyć o chaosie organizacyjnym, a to do obowi?zków pracodawcy należy wła?ciwe zaplanowanie pracy. Natomiast przenoszenie na barki załogi ciężaru rozbudowy zakładu jest niemoralne i etycznie naganne. Nasz zwi?zek zaprotestował jednocze?nie przeciwko sprowadzaniu konsultacji do zakomunikowaniu reprezentantom pracowników wcze?niej podjętych decyzji.
Okazało się jednak, że nie wszystkie zmiany w kalendarzu pracy były uzgodnione odpowiednio wcze?niej. Załoga została bowiem powiadomiona, że nieprodukcyjne będ? pi?tki 19 i 26 wrze?nia. Tymczasem tej ostatniej daty w żaden sposób ze zwi?zkami zawodowymi nie konsultowano.
Z dosłownym brzmieniem przepisów wszystko jest jednak w porz?dku, gdyż pracodawca wyst?pił o opinię dotycz?c? przesunięcia dwóch wrze?niowych dni roboczych na paĽdziernikowe soboty, otrzymał j? i nawet łaskawie zignorował. Pytanie jednak, czy takie postępowanie jest zgodne z duchem dialogu społecznego, który opiera się nie tylko na przepisach prawa, ale i dobrym obyczaju. A ten ostatni został wyraĽnie złamany. Zatem je?li nie było to naruszenie zasad dialogu, to na pewno balansowanie na krawędzi jego zasad. W trudnej (i pogarszaj?cej) się sytuacji na europejskim rynku motoryzacyjnym przypomina to nieco balansowanie nad przepa?ci?. Gdy czasy s? kryzysowe, to należy szukać porozumienia z partnerami społecznymi, a nie kreować, nikomu niepotrzebne, konflikty.
Tym bardziej, że zwi?zki zawodowe zazwyczaj twardo broni? miejsc pracy, czyli tym samym zakładów i firm. Nie pozwalaj? jednak, aby koszty złej koniunktury rynkowej ponosili jedynie pracownicy. Szczególnie, że ich wpływ na t? koniunkturę jest najmniejszy.
Na marginesie zastanawiaj?ce jest, że zrezygnowano w naszym zakładzie z nieprodukcyjnego dnia 22 wrze?nia. Wszak jest to Europejski Dzień bez Samochodu.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|