Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
18.191.150.214


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,957 |
![]() |
21,818 |
![]() |
20,786 |
![]() |
18,864 |
![]() |
18,663 |
![]() |
17,678 |
![]() |
17,374 |
![]() |
15,260 |
![]() |
14,906 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5529 |
![]() |
4490 |
![]() |
3538 |
![]() |
3118 |
![]() |
3059 |
![]() |
2910 |
![]() |
2619 |
![]() |
2556 |
![]() |
2546 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Program cięć
Po pierwsze ekonomia – tak najkrócej można skomentować program restrukturyzacji Opla przedstawiony w 21 stycznia przez Nicka Reilly’ego, prezesa GM Europe. Zakłada on zmniejszenie mocy produkcyjnych o 20 proc., zwolnienie 8,3 tys. osób oraz zamknięcie do lipca zakładów w Antwerpii. Szczególnie ta ostatnia decyzja spotkała się ze zdecydowanym sprzeciwem europejskich zwi?zków zawodowych. Jednocze?nie Europejska Rada Zakładowa (EEF) GME podważyła wiarygodno?ć planów amerykańskiego koncernu, o?wiadczaj?c, że dyrekcja Opla/Vauxhalla w rzeczywisto?ci zamierza zlikwidować 2 tys. etatów więcej.
Nawet jednak w takim wypadku GM planuje mniejsze zwolnienia niż jesieni? Magna, która chciała wysłać „na bezrobocie” 10,5 tys. pracowników Opla. Zasadnicza różnica polega na tym, że Amerykanie zamierzaj? zwalniać gdzie indziej. Obok 2,6 tys. osób, które strac? zatrudnienie w Antwerpii, zwolnionych ma zostać 4.425 pracowników w niemieckich zakładach Opla, 900 w Saragossie oraz 354 w brytyjskim Luton. GM nie przewiduje jednocze?nie zmniejszenia zatrudnienia w Gliwicach i Ellesmere Port. Słowem dla Amerykanów najważniejsze były niskie koszty produkcji oraz wysoka wydajno?ć pracy, a nie sentymenty. Przeznaczona do likwidacji fabryka w Antwerpii była pierwszym zakładem GM w Europie, została założona w 1924.
Podkre?laj?c, że przed zmniejszeniem mocy produkcyjnych nie ma ucieczki Nick Reilly stwierdził, że zamknięcie jakiejkolwiek innej fabryki Opla i przeniesienie jej produkcji do Antwerpii byłoby zbyt kosztowne, nawet w sytuacji, gdyby belgijski rz?d wsparł fabrykę obiecanym 0,5 mld euro. Argumenty GM nie przekonały (bo przekonać nie mogły) największej belgijskiej centrali zwi?zkowej FGTB, która rozpoczęła akcję protestacyjn? w obronie zakładu. Zaczęło się od okupacji fabrycznych parkingów, a 26 stycznia zorganizowano demonstrację, w której wzięli udział zwi?zkowcy z całej Europy.
Decyzje GM oprotestowali też belgijscy politycy. Natomiast Komisja Europejska (KE) poinformowała, że czeka na ostateczny plan restrukturyzacji Opla, celem sprawdzenia, czy nie zawiera on nielegalnych ustaleń między GM a rz?dami poszczególnych państw zainteresowanych ochron? miejsc pracy u siebie. Jednak Jonathan Todd, rzecznik KE ds. konkurencji już ocenił, że decyzja o zamknięciu fabryki w Antwerpii podyktowana jest kryteriami ekonomicznymi, a nie politycznymi, zatem wstępnie KE nie zgłasza do niej zastrzeżeń.
Nawet jednak w takim wypadku GM planuje mniejsze zwolnienia niż jesieni? Magna, która chciała wysłać „na bezrobocie” 10,5 tys. pracowników Opla. Zasadnicza różnica polega na tym, że Amerykanie zamierzaj? zwalniać gdzie indziej. Obok 2,6 tys. osób, które strac? zatrudnienie w Antwerpii, zwolnionych ma zostać 4.425 pracowników w niemieckich zakładach Opla, 900 w Saragossie oraz 354 w brytyjskim Luton. GM nie przewiduje jednocze?nie zmniejszenia zatrudnienia w Gliwicach i Ellesmere Port. Słowem dla Amerykanów najważniejsze były niskie koszty produkcji oraz wysoka wydajno?ć pracy, a nie sentymenty. Przeznaczona do likwidacji fabryka w Antwerpii była pierwszym zakładem GM w Europie, została założona w 1924.
Podkre?laj?c, że przed zmniejszeniem mocy produkcyjnych nie ma ucieczki Nick Reilly stwierdził, że zamknięcie jakiejkolwiek innej fabryki Opla i przeniesienie jej produkcji do Antwerpii byłoby zbyt kosztowne, nawet w sytuacji, gdyby belgijski rz?d wsparł fabrykę obiecanym 0,5 mld euro. Argumenty GM nie przekonały (bo przekonać nie mogły) największej belgijskiej centrali zwi?zkowej FGTB, która rozpoczęła akcję protestacyjn? w obronie zakładu. Zaczęło się od okupacji fabrycznych parkingów, a 26 stycznia zorganizowano demonstrację, w której wzięli udział zwi?zkowcy z całej Europy.
Decyzje GM oprotestowali też belgijscy politycy. Natomiast Komisja Europejska (KE) poinformowała, że czeka na ostateczny plan restrukturyzacji Opla, celem sprawdzenia, czy nie zawiera on nielegalnych ustaleń między GM a rz?dami poszczególnych państw zainteresowanych ochron? miejsc pracy u siebie. Jednak Jonathan Todd, rzecznik KE ds. konkurencji już ocenił, że decyzja o zamknięciu fabryki w Antwerpii podyktowana jest kryteriami ekonomicznymi, a nie politycznymi, zatem wstępnie KE nie zgłasza do niej zastrzeżeń.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|