Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
3.147.67.34


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,957 |
![]() |
21,817 |
![]() |
20,786 |
![]() |
18,864 |
![]() |
18,663 |
![]() |
17,678 |
![]() |
17,374 |
![]() |
15,260 |
![]() |
14,906 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5529 |
![]() |
4490 |
![]() |
3537 |
![]() |
3118 |
![]() |
3058 |
![]() |
2910 |
![]() |
2619 |
![]() |
2556 |
![]() |
2546 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Coraz skuteczniejsi
SIP-owskie podsumowanie minionego roku (cz. I) - Coraz skuteczniejsi
Grubo ponad pół tysi?ca interwencji, czyli blisko trzy podczas każdej roboczej dniówki – tak w statystycznym ujęciu wygl?daj? efekty działań społecznych inspektorów pracy GMMP w 2010. Liczba interwencji systematycznie ro?nie, co pokazuje, że coraz więcej społecznych inspektorów nabrało do?wiadczenia i pewnie wyłapuje nieprawidłowo?ci, wpływaj?ce na bezpieczeństwo lub uci?żliwo?ć pracy. Na ich aktywno?ci korzysta cała załoga.
Warto przy tym pamiętać, że rozwi?zanie problemu BHP niemal nigdy nie ogranicza się do pojedynczej interwencji, a często wymaga wielomiesięcznych działań. Tak jest chociażby z platformami X, które okazały się do?ć awaryjne, co w przypadku odpadaj?cych kół jest raczej delikatnym okre?leniem. Konieczne było ustalenie przyczyn niesprawno?ci. Równie długo trwały zmagania z myciem benzyn? zawieszek przed kabin? Cavity Wax. W tym wypadku też nie wystarczyło wskazać problem, ale także przekonać do jego rozwi?zania.
Kłopot sprawiaj? szczególnie zagrożenia, które nie prowadz? do natychmiastowego (a przynajmniej szybkiego) urwania ręki lub głowy. Tak było chociażby z wykonanymi z dodatkiem berylu zgrzewadłami i elektrodami robotów. Z technologicznego punktu widzenia ich niezaprzeczaln? zalet? jest żywotno?ć, jednocze?nie jednak zwi?zki berylu s? silnie truj?ce. Dzięki SIP opracowano system monitorowania stacji zrobotyzowanych oraz procedury usuwania nieprawidłowo?ci. Teraz trzeba już tylko kontrolować ich stosowanie.
Czasami okazuje się, że zapewnienie pracownikom wła?ciwej ochrony na stanowisku pracy oznacza poważny problem technologiczny. Tak w minionym roku było chociażby z odci?gami spalin, czyli popularnie norfikami. Dopiero czasochłonn? metod? prób i błędów udało się wypracować w miarę skuteczne rozwi?zanie problemu. Samo zauważenie zagrożenia, to najczę?ciej dopiero pocz?tek drogi do jego usunięcia.
Oczywi?cie zazwyczaj jest ona znacznie krótsza niż w przypadku norfików, choć samo zagrożenie często poważne. Wystarczy przypomnieć brak o?wietlenia linii produkcyjnej, zastawiane buforami przej?cia wzdłuż stacji roboczych, składowanie pustych opakowań w wyj?ciach ewakuacyjnych czy też proceder klejenia progów na ?rodku drogi transportowej. We wszystkich tych sprawach skutecznie interweniowali społeczni inspektorzy.
Grubo ponad pół tysi?ca interwencji, czyli blisko trzy podczas każdej roboczej dniówki – tak w statystycznym ujęciu wygl?daj? efekty działań społecznych inspektorów pracy GMMP w 2010. Liczba interwencji systematycznie ro?nie, co pokazuje, że coraz więcej społecznych inspektorów nabrało do?wiadczenia i pewnie wyłapuje nieprawidłowo?ci, wpływaj?ce na bezpieczeństwo lub uci?żliwo?ć pracy. Na ich aktywno?ci korzysta cała załoga.
Warto przy tym pamiętać, że rozwi?zanie problemu BHP niemal nigdy nie ogranicza się do pojedynczej interwencji, a często wymaga wielomiesięcznych działań. Tak jest chociażby z platformami X, które okazały się do?ć awaryjne, co w przypadku odpadaj?cych kół jest raczej delikatnym okre?leniem. Konieczne było ustalenie przyczyn niesprawno?ci. Równie długo trwały zmagania z myciem benzyn? zawieszek przed kabin? Cavity Wax. W tym wypadku też nie wystarczyło wskazać problem, ale także przekonać do jego rozwi?zania.
Kłopot sprawiaj? szczególnie zagrożenia, które nie prowadz? do natychmiastowego (a przynajmniej szybkiego) urwania ręki lub głowy. Tak było chociażby z wykonanymi z dodatkiem berylu zgrzewadłami i elektrodami robotów. Z technologicznego punktu widzenia ich niezaprzeczaln? zalet? jest żywotno?ć, jednocze?nie jednak zwi?zki berylu s? silnie truj?ce. Dzięki SIP opracowano system monitorowania stacji zrobotyzowanych oraz procedury usuwania nieprawidłowo?ci. Teraz trzeba już tylko kontrolować ich stosowanie.
Czasami okazuje się, że zapewnienie pracownikom wła?ciwej ochrony na stanowisku pracy oznacza poważny problem technologiczny. Tak w minionym roku było chociażby z odci?gami spalin, czyli popularnie norfikami. Dopiero czasochłonn? metod? prób i błędów udało się wypracować w miarę skuteczne rozwi?zanie problemu. Samo zauważenie zagrożenia, to najczę?ciej dopiero pocz?tek drogi do jego usunięcia.
Oczywi?cie zazwyczaj jest ona znacznie krótsza niż w przypadku norfików, choć samo zagrożenie często poważne. Wystarczy przypomnieć brak o?wietlenia linii produkcyjnej, zastawiane buforami przej?cia wzdłuż stacji roboczych, składowanie pustych opakowań w wyj?ciach ewakuacyjnych czy też proceder klejenia progów na ?rodku drogi transportowej. We wszystkich tych sprawach skutecznie interweniowali społeczni inspektorzy.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|