Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
216.73.216.174


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
39,276 |
![]() |
22,042 |
![]() |
20,993 |
![]() |
19,045 |
![]() |
18,866 |
![]() |
17,855 |
![]() |
17,735 |
![]() |
15,448 |
![]() |
15,110 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5556 |
![]() |
4503 |
![]() |
3554 |
![]() |
3132 |
![]() |
3074 |
![]() |
2928 |
![]() |
2637 |
![]() |
2566 |
![]() |
2562 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Uwaga na ryzyko
Sytuacji finansowej, wynikom sprzedaży, planom produkcyjnym oraz wprowadzeniu systemu SPS poświęcone było majowe spotkanie Europejskiej Rady Pracowników (EEF) Opel/Vauxhall w Rüsselsheim, na którym załogę naszego zakładu reprezentował Robert Potempa, prezydiant międzyzakładowej Solidarności GMMP. Szefowie koncernu chwalili się sukcesami, związkowcy ostrzegali przed pojawiającymi się zagrożeniami oraz ryzykiem.
Wyniki Opel/Vauxhall za pierwszy kwartał 2011 są tak dobre, że GM po raz pierwszy od 2007 nie odnotował w Europie strat. Nic zatem dziwnego, że Nick Reilly, prezes rady nadzorczej Opel/Vauxhall, podkreślał, że takie wyniki firma musi utrzymać do końca roku. Zyski zapewniła rosnąca sprzedaż i powiększający się (przekroczył 6 proc.) udział w europejskim rynku samochodowym.
– Dla wszystkich pracowników bardzo ważna jest wielkość produkcji, bo ona pozwala nam na utrzymanie miejsc pracy – podkreślał Klaus Franz, przewodniczący EEF Opel/Vauxhall. – Cieszymy się. że rośnie udział w rynku, ale z niepokojem patrzymy na kurczący się segment Astry i dlatego uważamy, że wprowadzane do produkcji dodatkowe modele (np. Antara, Agila, Ampera) powinny być również wytwarzane w Europie. Oczekujemy przejrzystego procesu wyboru lokalizacji do produkcji nowych modeli, nie akceptujemy decyzji podejmowanych jednostronnie.
Szczegółowe plany produkcyjne na 2011 przedstawił Rainald Hoben, wiceprezes Opel/Vauxhall ds. produkcji. Zakłada on, że w Gliwicach powstanie 181 tys. samochodów, co daje nam trzecie miejsce w koncernie za Saragossą (405 tys.) i Rüsselsheim (188 tys.). Za nami są Ellesmere Port (139 tys.), Eisenach (135 tys.), Bochum (132 tys.) i Luton (65 tys.). Z planami produkcyjnymi nierozerwalnie związana jest kwestia wprowadzenia systemu SPS w poszczególnych zakładach. Uwe Fechtner, dyrektor ds. produkcji, zapowiedział, że nowy system prowadzi nie tylko do wzrostu wydajności, ale również do poprawy ergonomii na stanowisku pracy. Do tego ostatniego stwierdzenia – na poziomie praktycznym, a nie teoretycznych rozważań – sporo zastrzeżeń mieli związkowcy.
– Nie chcemy blokować wprowadzenia systemu SPS. Oznacza on jednak nie tylko nowe szanse, ale i duże ryzyko – podkreślał Klaus Franz. – Należy wykorzystywać szanse, lecz przy możliwie minimalnym ryzyku. Dlatego konieczne jest, aby w poszczególnych zakładach powstały grupy odpowiedzialne za wprowadzanie SPS. Ich zadaniem będzie przypilnowanie, aby nowe rozwiązania, naprawdę prowadziły do poprawy ergonomii, bo jak na razie, SPS jest w tej kwestii bardzo negatywnie odbierany przez pracowników.
Szef EEF Opel/Vauxhall zapowiedział wypracowanie ramowego planu działania dotyczącego SPS, który obowiązywał we wszystkich zakładach. Karl Friedrich Stracke, dyrektor wykonawczy Opel/Vauxhall zapowiedział, że zarząd jest gotowy do dialogu i bardzo poważnie traktuje wnioski strony związkowej. Zadeklarował również, że wybór lokalizacji produkcji kolejnych modeli, będzie przeprowadzany w sposób przejrzysty.
Wyniki Opel/Vauxhall za pierwszy kwartał 2011 są tak dobre, że GM po raz pierwszy od 2007 nie odnotował w Europie strat. Nic zatem dziwnego, że Nick Reilly, prezes rady nadzorczej Opel/Vauxhall, podkreślał, że takie wyniki firma musi utrzymać do końca roku. Zyski zapewniła rosnąca sprzedaż i powiększający się (przekroczył 6 proc.) udział w europejskim rynku samochodowym.
– Dla wszystkich pracowników bardzo ważna jest wielkość produkcji, bo ona pozwala nam na utrzymanie miejsc pracy – podkreślał Klaus Franz, przewodniczący EEF Opel/Vauxhall. – Cieszymy się. że rośnie udział w rynku, ale z niepokojem patrzymy na kurczący się segment Astry i dlatego uważamy, że wprowadzane do produkcji dodatkowe modele (np. Antara, Agila, Ampera) powinny być również wytwarzane w Europie. Oczekujemy przejrzystego procesu wyboru lokalizacji do produkcji nowych modeli, nie akceptujemy decyzji podejmowanych jednostronnie.
Szczegółowe plany produkcyjne na 2011 przedstawił Rainald Hoben, wiceprezes Opel/Vauxhall ds. produkcji. Zakłada on, że w Gliwicach powstanie 181 tys. samochodów, co daje nam trzecie miejsce w koncernie za Saragossą (405 tys.) i Rüsselsheim (188 tys.). Za nami są Ellesmere Port (139 tys.), Eisenach (135 tys.), Bochum (132 tys.) i Luton (65 tys.). Z planami produkcyjnymi nierozerwalnie związana jest kwestia wprowadzenia systemu SPS w poszczególnych zakładach. Uwe Fechtner, dyrektor ds. produkcji, zapowiedział, że nowy system prowadzi nie tylko do wzrostu wydajności, ale również do poprawy ergonomii na stanowisku pracy. Do tego ostatniego stwierdzenia – na poziomie praktycznym, a nie teoretycznych rozważań – sporo zastrzeżeń mieli związkowcy.
– Nie chcemy blokować wprowadzenia systemu SPS. Oznacza on jednak nie tylko nowe szanse, ale i duże ryzyko – podkreślał Klaus Franz. – Należy wykorzystywać szanse, lecz przy możliwie minimalnym ryzyku. Dlatego konieczne jest, aby w poszczególnych zakładach powstały grupy odpowiedzialne za wprowadzanie SPS. Ich zadaniem będzie przypilnowanie, aby nowe rozwiązania, naprawdę prowadziły do poprawy ergonomii, bo jak na razie, SPS jest w tej kwestii bardzo negatywnie odbierany przez pracowników.
Szef EEF Opel/Vauxhall zapowiedział wypracowanie ramowego planu działania dotyczącego SPS, który obowiązywał we wszystkich zakładach. Karl Friedrich Stracke, dyrektor wykonawczy Opel/Vauxhall zapowiedział, że zarząd jest gotowy do dialogu i bardzo poważnie traktuje wnioski strony związkowej. Zadeklarował również, że wybór lokalizacji produkcji kolejnych modeli, będzie przeprowadzany w sposób przejrzysty.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|