Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
18.221.124.95


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,957 |
![]() |
21,817 |
![]() |
20,786 |
![]() |
18,864 |
![]() |
18,663 |
![]() |
17,678 |
![]() |
17,374 |
![]() |
15,260 |
![]() |
14,906 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5529 |
![]() |
4490 |
![]() |
3537 |
![]() |
3118 |
![]() |
3058 |
![]() |
2910 |
![]() |
2619 |
![]() |
2556 |
![]() |
2546 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
System jednego dnia
Falstart bazy w Tulipan Parku - System jednego dnia
Początek działania bazy MPC w Tulipan Parku potwierdził – niestety – czarny scenariusz przeciwników takiego rozwiązania. Okazało się bowiem, że 7 km dzielących nowe magazyny od zakładu to dystans wystarczający, aby zdezorganizować dostawy na linię części oraz podzespołów. Trudno na gorąco powiedzieć, czy zawinił tylko system informatyczny, uznany za głównego winnego zamieszania, czy też również organizacja, sposób składowania lub może każdy z tych elementów w pewnej części. Efektem jest jednak konieczność przeprowadzenia serii poważnych, zabierających po kilkanaście godzin, napraw nowych samochodów oraz zaangażowanie w dostawy części (już tych dobrych) nawet osobowych samochodów służbowych. Słowem pełna dynamika z pogranicza chaosu.
Oczywiście sytuacja w końcu zostanie opanowana, a mityczny system doprowadzony - zgodnie z zapowiedziami - do perfekcji. Pytanie jednak czy nie dało się wcześniej przeprowadzić analizy jego słabych stron (bo to one czynią zamęt), a później skutecznie całość przetestować. Tym bardziej, że „systemowe” przesunięcie zamówień o jeden dzień, wyglądające na niewielki błąd algorytmu, spowodowało chaos trudny do opisania, przy okazji nie tylko dezorganizując prace innych – nie tylko pracujących na linii, ale przykładowo również kierowców tirów – ale generując koszty. I tu pojawia się sedno problemu. Skoro celem nadrzędnym jest osiągnięcie zaplanowanych oszczędności, to należało szczególną uwagę poświęcić na unikanie dodatkowych kosztów. Nie sprzyjał temu pośpiech, wskazany w finale biegów, szczególnie sprinterskich, ale już niekoniecznie przy tworzeniu systemu logistycznego. Mówiąc obrazowo, jak ktoś oszczędza, to przysłowiowo każdą złotówkę przed wydaniem ogląda kilka razy, a nie gra w kasynie, licząc na szczęście.
Być może jednak koszty wynikające z tulipanowego zamętu nie obciążają oszczędności naszego zakładu, a priorytetem było jak najszybsze przeprowadzenie zmian. To oczywiście zmienia ocenę sytuacji, ale szkoda, że nie wiedzieli o tym pracownicy. Sporo zaoszczędzono by na nerwach ludzkich, przy okazji umacniając dialog społeczny, który – jak pokazuje doświadczenie – najszybciej i najskuteczniej pozwala znaleźć wyjście z kryzysowych sytuacji.
Początek działania bazy MPC w Tulipan Parku potwierdził – niestety – czarny scenariusz przeciwników takiego rozwiązania. Okazało się bowiem, że 7 km dzielących nowe magazyny od zakładu to dystans wystarczający, aby zdezorganizować dostawy na linię części oraz podzespołów. Trudno na gorąco powiedzieć, czy zawinił tylko system informatyczny, uznany za głównego winnego zamieszania, czy też również organizacja, sposób składowania lub może każdy z tych elementów w pewnej części. Efektem jest jednak konieczność przeprowadzenia serii poważnych, zabierających po kilkanaście godzin, napraw nowych samochodów oraz zaangażowanie w dostawy części (już tych dobrych) nawet osobowych samochodów służbowych. Słowem pełna dynamika z pogranicza chaosu.
Oczywiście sytuacja w końcu zostanie opanowana, a mityczny system doprowadzony - zgodnie z zapowiedziami - do perfekcji. Pytanie jednak czy nie dało się wcześniej przeprowadzić analizy jego słabych stron (bo to one czynią zamęt), a później skutecznie całość przetestować. Tym bardziej, że „systemowe” przesunięcie zamówień o jeden dzień, wyglądające na niewielki błąd algorytmu, spowodowało chaos trudny do opisania, przy okazji nie tylko dezorganizując prace innych – nie tylko pracujących na linii, ale przykładowo również kierowców tirów – ale generując koszty. I tu pojawia się sedno problemu. Skoro celem nadrzędnym jest osiągnięcie zaplanowanych oszczędności, to należało szczególną uwagę poświęcić na unikanie dodatkowych kosztów. Nie sprzyjał temu pośpiech, wskazany w finale biegów, szczególnie sprinterskich, ale już niekoniecznie przy tworzeniu systemu logistycznego. Mówiąc obrazowo, jak ktoś oszczędza, to przysłowiowo każdą złotówkę przed wydaniem ogląda kilka razy, a nie gra w kasynie, licząc na szczęście.
Być może jednak koszty wynikające z tulipanowego zamętu nie obciążają oszczędności naszego zakładu, a priorytetem było jak najszybsze przeprowadzenie zmian. To oczywiście zmienia ocenę sytuacji, ale szkoda, że nie wiedzieli o tym pracownicy. Sporo zaoszczędzono by na nerwach ludzkich, przy okazji umacniając dialog społeczny, który – jak pokazuje doświadczenie – najszybciej i najskuteczniej pozwala znaleźć wyjście z kryzysowych sytuacji.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|