Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 4

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

216.73.216.174

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Nawigacja

Celem powrót zysków

Konieczność osiągnięcia w tym roku przez Opel/Vauxhall progu rentowności, mimo trudnej sytuacji na rynkach motoryzacyjnych zdominowała dyskusje podczas spotkania Europejskiego Komitetu Ekonomicznego EEF z udziałem przedstawicieli zarządu GME oraz pracowników, które odbyło się 27 stycznia 2012 w Rüsselsheim.

Kwestię osiągnięcia przez markę progu rentowności mocno podkreślał Karl-Friedrich Stracke, prezes Opel/Vauxhall, zwracając uwagę, że sytuacja rynkowa zmusza do zwiększonych wysiłków, aby ten cel osiągnąć. Zdeterminowany w doprowadzeniu Opel/Vauxhall do zysków jest zarząd GME, którego nowym szefem został Steve Girsky, podobno najskuteczniejszy specjalista od cięcia kosztów w branży motoryzacyjnej. Jego celem jest nie tylko doprowadzenie europejskiej części koncernu do zysków po 12 latach strat, ale również zapewnienie jej silnych podstaw ekonomicznych i stabilnej przyszłości, czyli – używając padającego na spotkaniu określenia – mocnego postawienia firmy na nogi.

W najbliższych tygodniach zostanie przedstawiony plan biznesowy, którego realizacja ma mimo niekorzystnej sytuacji rynkowej doprowadzić Opel/Vauxhall do rentowności. Na razie nie są znane szczegóły tego planu, a tym samym nie zapadła decyzja odnośnie przeniesienia dodatkowej produkcji Astry 5DR z Rüsselsheim do Gliwic.

Obecnie Peter Thom, nowy wiceprezes Opel/Vauhall ds. produkcji, który zastąpił Reinalda Hobena (odszedł na emeryturę) odwiedza wszystkie zakłady naszej firmy w Europie. Na początek niemieckie, szukając możliwości oszczędności i ograniczania kosztów. Należy przyjąć, że jak w końcu przyjedzie do Gliwic, to będzie już mógł przedstawić plany biznesowe GME dla naszego zakładu.

Będą one niewątpliwie uzależnione od sytuacji rynkowej, a w bieżącym roku prognozowany jest w Europie kilkuprocentowy spadek produkcji motoryzacyjnej. Podczas posiedzenia Europejskiego Komitetu Ekonomicznego sytuację na rynkach szczegółowo przedstawił Alain Visser, szef GME ds. sprzedaży. Przypomniał on, że w 2011 mimo bardzo trudnej sytuacji Opel/Vauxhall zwiększył swój udział w rynku. Obecnie podejmowane są działania mające doprowadzić do dalszego wzrostu, zwłaszcza na tych obszarach, gdzie nasza marka notuje największe marże.

Wiadomo już też, że Opel i Chevrolet w Europie będą działały wspólnie po tym, gdy zostały wyraźnie rozdzielone w 2009, kiedy GM ogłosił zamiar sprzedaży europejskiej marki. Dlatego też rozważana jest cały czas produkcja Chevroletów w Europie (a jedną z rozpatrywanych jej lokalizacji są Gliwice) oraz wzrost eksportu na szybko rozwijający się rynek chiński, doskonale znany przez Petra Thoma, który wcześniej był dyrektorem ds. produkcji GM China w Szanghaju. Jak jednak podkreślił Karl-Friedrich Stracke nie są to plany, które można wprowadzić z dnia na dzień. Na ich realizację potrzebne są dwa, trzy lata.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.04
8,345,372 unikalne wizyty