Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
39,276 |
![]() |
22,039 |
![]() |
20,992 |
![]() |
19,045 |
![]() |
18,866 |
![]() |
17,855 |
![]() |
17,733 |
![]() |
15,448 |
![]() |
15,108 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5556 |
![]() |
4503 |
![]() |
3554 |
![]() |
3132 |
![]() |
3074 |
![]() |
2928 |
![]() |
2637 |
![]() |
2566 |
![]() |
2562 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Drzwi mocno przyspieszające
Dążąc nieustannie do doskonałości organizacyjnej – rzecz jasna w wyniku przeprowadzonego rebalancingu – czas jakiś temu na linii drzwi zniknęła stacja zerowa. Miała być ona niepotrzebna, gdyż zakładano, że 70 proc. produkcji nowej Astry stanowić będą modele trzydrzwiowe i tym samym obciążenie linii drzwi, pozwala na zlikwidowanie jednej stacji, a przy okazji dwóch stanowisk pracy. Na papierze wszystko się zgadzało i pewnie byłoby tak w rzeczywistości, gdyby nie jeden problem. Trzydrzwiowe Astry stanowią od dłuższego czasu góra kilkanaście procent produkcji – a zdarzają się godziny, gdy na linii nie pojawia się ani jedna – natomiast praktycznie całą resztę stanowią modele pięciodrzwiowe (hatchback, HB) plus notchback (NB), mające z zasady po dwie pary bocznych drzwi.
Słowem, nawet przy obniżonym tempie na montażu głównym, drzwi trzeba zmontować więcej i to na linii, na której „zrównoważono” – gdyż tyle znaczy rebalancing – przez likwidację jedną stację. Przy okazji okazało się, że zakładany takt „na drzwiach” przy modelach HB/NB jest dłuższy niż na montażu głównym, a przy obecnej strukturze produkcji żaden bufor nie pozwala na skompensowanie tej różnicy. Przyspieszono zatem o trzy sekundy tempo linii drzwi, co wprawdzie jest rozwiązaniem prostym, ale równie niezgodnym z zasadami GM-GMS i normami stanowiskowymi. Te wszak dokładniej określają ile czasu potrzeba na operacje technologiczne na poszczególnych stacjach, nie przewidując pracy w kurcgalopie. Jakby kłopotów ze skróconą o jedną stację linią drzwi było mało, to jeszcze nadzwyczaj często produkowane są tzw. „prawe” samochody z angielskim układem kierownicy, sprawiające, że na stacji piątej trzeba wykonać jedną operację technologiczną więcej. W sytuacji, gdy już na pozostałe brakuje czasu.
Dlatego też najwyższy czas, aby uporządkować sytuację i ponownie zrównoważyć linię drzwi – pamiętając, że rebalancing nie jest synonimem cięcia stacji, ani stanowisk pracy – albo po prostu wrócić do dawnych, sprawdzonych rozwiązań. Nie jest bowiem żadnym rozwiązaniem, gdy nagle przyspiesza ona do tempa godnego Teleexpresu. Nie tylko dlatego, że telewizyjna popołudniówka trwa raptem kwadrans, a codzienna praca na linii drzwi pełne osiem godzin.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|