Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,957 |
![]() |
21,819 |
![]() |
20,786 |
![]() |
18,864 |
![]() |
18,663 |
![]() |
17,678 |
![]() |
17,376 |
![]() |
15,260 |
![]() |
14,907 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5530 |
![]() |
4490 |
![]() |
3538 |
![]() |
3119 |
![]() |
3059 |
![]() |
2910 |
![]() |
2619 |
![]() |
2556 |
![]() |
2547 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Przekonali?my posła?
Przypomnijmy: Parlament Europejski w ubiegłym roku opowiedział się za pełnym uwolnieniem rynku tzw. widocznych czę?ci samochodowych, czyli np. elementów karoserii, szyb i lamp. Jednak każde państwo UE może na własn? rękę decydować, czy na jego terytorium koncerny samochodowe maj? prawo do zastrzegania „wzorów przemysłowych” takich czę?ci (co pozwala pobierać opłatę licencyjn? od producentów czę?ci lub... ?cigać ich przed s?dem). Bruksela chciałaby, żeby klauzula o uwolnieniu rynku czę?ci zamiennych stała się obowi?zuj?cym prawem w całej UE w 2008 r., ale kraje o silnym sektorze motoryzacyjnym walcz? o okresy ochronne. Tymczasem Polska – wbrew stanowisku własnego rz?du (!) – zamierzała zliberalizować rynek niemal natychmiast (wielk? propagatork? takiego rozwi?zania była komisarz Danuta Hubner) i to w sytuacji, gdy nasze zakłady motoryzacyjne eksportuj? ponad 90 proc. produkcji! – Wprowadzenie zasady, że czę?ci zamienne może produkować każdy i to bez licencji teoretycznie ma sprzyjać klientom, gdyż spowoduje obniżenie cen. Jednocze?nie spadnie jednak ich jako?ć, co szybko odbije się na bezpieczeństwie ruchu drogowego – podkre?la Sławomir Ciebiera. – Zwiększ? się też szeregi bezrobotnych. Tanie czę?ci nie będ? powstawać w zakładach rzemie?lniczych, lecz zapewne będ? masowo sprowadzane z Chiny czy Turcji, gdzie nikt nie dba o jako?ć. A to zagraża miejscom pracy. Produkcja czę?ci zamiennych stanowi znaczny odsetek przychodów firm motoryzacyjnych. Europejski rynek widocznych czę?ci samochodowych eksperci szacuj? na ok. 9-11 mld euro. Polski kawałek tego tortu jest wart 3,2 mld zł. (red)
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|