Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,957 |
![]() |
21,817 |
![]() |
20,786 |
![]() |
18,864 |
![]() |
18,663 |
![]() |
17,678 |
![]() |
17,374 |
![]() |
15,260 |
![]() |
14,906 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5529 |
![]() |
4490 |
![]() |
3537 |
![]() |
3118 |
![]() |
3058 |
![]() |
2910 |
![]() |
2619 |
![]() |
2556 |
![]() |
2546 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Prawie ergonomia
Dzięki prawie ergonomicznemu rozwiązaniu zastosowanemu na trzech cascadowych stacjach na spawalni, m.in. HA 020 pracujące tam osoby na własnej skórze przekonują się, że prawie – nie tylko w reklamie – robi wielką różnicę. Otóż znajdująca się tam rama dojazdowa pozwala na dostarczenie ciężkiego elementu karoserii jedynie w okolice montowanego samochodu. Tym samym po zdjęciu wzmacniających ringów pracownikowi nie pozostaje nic innego jak zaprzeć się na podłożu i przepchnąć belkę na swoje miejsce, wykazując się tężyzną fizyczną godną strongmana. Wymaga to nie tylko sporej siły i opanowanej techniki pracy nóg, ale także nieco szczęścia, gdyż ani obuwie robocze, ani posadzka hali do treningu siłowego nie były przewidywane.
Słowem cała operacja, choć wygląda dość widowiskowo, to jednak jest mocno na bakier zarówno z ergonomią, jak i zasadami BHP, dlatego też jak najszybciej należy ją doprowadzić do standardu jakim powinno być swobodne umieszczanie poszczególnych elementów karoserii bez konieczności wykazywania się nadmierną krzepą fizyczną. Zwłaszcza, że skoro ramę dojazdową na kilku stacjach na spawalni przewidziano, to problem montażu ciężkich elementów na tym wydziale jest oczywisty. Dlatego należy doprowadzić do sytuacji, aby wspominana rama na wszystkich stacjach spełniała swoją rolę, a nie tylko była. Nie wystarczy bowiem zauważenie problemu i dobry pomysł do jego rozwiązania. Nie wystarczą również same dobre chęci, ani nawet staranie się, by rama prawie dojeżdżała do powstającej karoserii. Często bowiem jeden drobny szczegół – w tym wypadku mający z pół metra – jest w stanie zaprzepaścić szansę na sukces i doprowadzić do porażki. Dokładnie jak w starym dowcipie: „Zdążyłaś dobiec do toalety? Prawie...”
Tym samym nie ma co udawać, że wszystko jest w największym porządku, gdyż na cascadowych stacjach ramy dojazdowe docierają niemal na miejsce. Szczególnie, że taka sytuacja nie tylko jest uciążliwa dla ludzi, ale również niebezpieczna dla jakości. Gdy belka umieszczana jest na swoim miejscu siłą mięśni to dokładność tej operacji do najwyższych nie należy i to niezależnie od wysiłku samych pracowników. To kolejny argument, aby ramy dojazdowe na spawalni spełniały swoje zadania, gdyż jak prawie działają, to prawie dokładnie belki trafiają na swoje miejsce, a tym samym prawie doskonałe mogą być samochody. A przecież celem jest, aby gliwickie Ople były bezwzględnie idealne.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|